Wydział Rozwoju, Polityki Gospodarczej i Komunikacji Społecznej
Imię i nazwisko – stanowisko | Nr telefonu | Nr pokoju |
---|---|---|
Monika Kasprzyk – kierownik | 22 484 24 45 | 5 |
Izabela Słowińska – zastępca kierownika | 22 484 24 86 | 3 |
Danuta Księcio – inspektor | 22 484 24 85 | 3 |
Arkadiusz Jaskółowski – inspektor | 22 484 24 46 | 4 |
Cezary Puchniarz – inspektor | 22 484 24 48 | 4 |
Do zakresu zadań Wydziału Rozwoju, Polityki Gospodarczej i Komunikacji Społecznej należy:
- koordynacja prac w zakresie polityki rozwoju w korelacji z dokumentami strategicznymi na poziomie europejskim, krajowym i regionalnym, w tym:
- przygotowanie i wdrażanie strategii rozwoju gminy,
- prowadzenie prac w zakresie polityki miejskiej,
- prowadzenie prac w zakresie polityki/strategii metropolitarnej obszaru funkcjonalnego aglomeracji warszawskiej;
- udział w pracach związanych z programami społeczno-gospodarczymi na terenie gminy;
- współpraca z jednostkami samorządu gospodarczego, organizacjami wspierającymi rozwój gospodarczy gminy oraz krajowymi i zagranicznymi organizacjami gospodarczymi w celu wspierania przedsiębiorczości w gminie;
- współpraca z instytucjami zewnętrznymi na poziomie regionalnym i rządowym;
- udział w programach rozwoju ponadlokalnego, integracyjnych, służących realizacji zadań gminy w partnerstwach terytorialnych i stowarzyszeniach samorządowych;
- dokonywanie diagnoz i analiz stanu poszczególnych dziedzin funkcjonowania gminy oraz stopnia zaspokojenia potrzeb i jakości życia mieszkańców;
- przygotowywanie konsultacji społecznych i koordynowanie okresowego weryfikowania opinii publicznej – przeprowadzanie badań ankietowych;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i klubami sportowymi, w tym prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i rozliczaniem dotacji na zadania publiczne;
- przygotowywanie projektów rocznych programów w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi i klubami sportowymi;
- wspieranie aktywności społecznej i obywatelskiej w formie inicjatywy lokalnej;
- inicjowanie przedsięwzięć turystycznych o charakterze lokalnym;
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród sportowych;
- współpraca z Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego i Radą Seniorów;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją budżetu obywatelskiego;
- ewidencjonowanie działalności gospodarczej – wpisy do ewidencji działalności gospodarczej;
- zmiany w ewidencji działalności gospodarczej:
- przygotowywanie decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej,
- przygotowywanie decyzji o umorzeniu działalności gospodarczej,
- przygotowywanie decyzji o wygaśnięciu wpisów i zezwoleń w rejestrze działalności gospodarczej,
- przygotowywanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, naliczanie opłat za wydane zezwolenia,
- prowadzenie postępowań w sprawie cofnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- przygotowywanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
- prowadzenie spraw związanych z targowiskiem miejskim w zakresie zatrudniania inkasentów zakupu i dystrybucji bloczków opłaty targowej.