Wydział Podatków i Gospodarki Odpadami Komunalnymi
Wydział Podatków i Gospodarki Odpadami Komunalnymi
Imię i nazwisko – stanowisko | Nr telefonu | Nr pokoju |
---|---|---|
Agnieszka Sobieraj – kierownik | 22 484 23 20 | 32 |
Wydział Podatków i Gospodarki Odpadami komunalnymi, składa się z Referatu Podatków i Referatu Gospodarki Odpadami komunalnymi.
Referat Podatków pok. nr: 23, 25, 27, 30 (parter)
Imię i nazwisko – stanowisko | Nr telefonu | Nr pokoju |
---|---|---|
Katarzyna Ignaczak – kierownik | 22 484 23 27 | 23 |
Podatek od środków transportu | ||
Katarzyna Ignaczak – kierownik | 22 484 23 27 | 23 |
Podatki – teren miasta | ||
Gabriela Pająk – inspektor | 22 484 23 22 | 30 |
Marzena Mazurek – inspektor | 22 484 23 21 | 30 |
Podatek od osób prawnych |
||
22 484 23 28 | 27 | |
Podatki – teren wsi | ||
Anna Stefanik – inspektor | 22 484 23 29 | 25 |
Edyta Nowacka – inspektor | 22 484 23 30 | 25 |
Dorota Lewandowska – inspektor | 22 484 23 30 | 25 |
Referatu Gospodarki Odpadami Komunalnymi pok. nr: 27, 29, 32, 41, 42 (parter)
Imię i nazwisko – stanowisko | Nr telefonu | Nr pokoju |
---|---|---|
Agnieszka Sobieraj – kierownik | 22 484 23 20 | 32 |
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi | ||
Magdalena Wencławiak – główny specjalista | 22 484 23 25 |
27 |
Agnieszka Janek – inspektor | 22 484 24 49 | 42 |
Egzekucja administracyjna | ||
Anna Krupińska – inspektor | 22 484 23 24 | 29 |
Jacek Goliszewski – inspektor | 22 484 23 23 | 29 |
Odpady - reklamacje, kontrole | ||
Agnieszka Brzezińska – inspektor | 22 484 24 23 | 41 |
Deklaracje | ||
Magdalena Brzezińska – inspektor | 22 484 23 26 | 42 |
Do zakresu działania Referatu Podatków należy prowadzenie spraw podatkowych, a w szczególności:
- ustalanie i naliczenia podatków;
- księgowanie wpłat i weryfikacja należności na kontach podatkowych;
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej z zakresu podatków;
- otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- prowadzenie ksiąg rachunkowych dochodów gminy;
- uzgadnianie zrealizowanych dochodów i przekazywanie ich do budżetu gminy;
- uzgadnianie kont analitycznych z kontami syntetycznymi w zakresie podatków;
- prowadzenie ewidencji analitycznej dochodów podatków;
- sporządzanie sprawozdań o dochodach (RB-27S);
- uzgadnianie ww. sprawozdań pod względem formalnym i rachunkowym i ich zgodności z planem budżetowym;
- uzgadnianie zrealizowanych dochodów;
- sporządzanie wezwań do zapłaty, upomnień;
- prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie podatków;
- przygotowywanie decyzji o przeniesieniu odpowiedzialności za zaległości dotyczące podatków na osoby trzecie;
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w zakresie udzielania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych;
- prowadzenie postępowań w sprawie zwrotu podatku akcyzowego producentom rolnym;
- sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w gminie.
Do zakresu działania Referatu Gospodarki Odpadami Komunalnymi należy prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi na terenie gminy, a w szczególności:
- nadzór nad Punktem Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK);
- realizacja zadań zawartych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Mazowsza;
- prowadzenie działań edukacyjnych, promocyjnych i informacyjnych związanych z gospodarką odpadami komunalnymi;
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi zebranymi z terenu gminy;
- podejmowanie działań mających na celu zapewnienie warunków funkcjonowania systemu selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych;
- podejmowanie działań mających na celu powstanie na terenie gminy instalacji do odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych;
- księgowanie i weryfikacja wpłat i należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- uzgadnianie kont analitycznych z kontami syntetycznymi w zakresie dochodów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- uzgadnianie zrealizowanych dochodów gminy w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- sporządzanie wezwań do zapłaty, upomnień;
- prowadzenie ewidencji analitycznej dochodów opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- sporządzanie sprawozdań o dochodach z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (RB-27S);
- wprowadzanie i korygowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi;
- prowadzenie postępowań określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w zakresie udzielania ulg w spłacie należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- kierowanie do egzekucji tytułów wykonawczych;
- ustanowienie hipoteki na nieruchomościach podatników, w stosunku do których inne sposoby egzekucji były nieskuteczne;
- sporządzanie tytułów wykonawczych w zakresie podatku od nieruchomości od osób fizycznych i osób prawnych, podatku leśnego, podatku od środków transportowych, podatku rolnego, renty planistycznej, opłaty adiacenckiej, opłaty za nielegalna wycinkę drzew, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, mandatów karnych oraz innych należności przysługujących gminie egzekwowanych w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2020 r., poz. 1427 z późn. zm.);
- prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie: podatku od nieruchomości od osób fizycznych i osób prawnych, podatku leśnego, podatku od środków transportowych, podatku rolnego, renty planistycznej, opłaty adiacenckiej, opłaty za nielegalna wycinkę drzew, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, mandatów karnych oraz innych należności przysługujących gminie egzekwowanych w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2020 r., poz.1427 z późn. zm.);
- przygotowanie i prowadzenie egzekucji na podstawie orzeczeń sądowych przekazanych z Biura Prawnego tut. urzędu;
- korespondencja i wykonywanie poleceń komorników sądowych;
- nadawanie tytułom wykonawczym klauzuli o skierowaniu tytułów wykonawczych do realizacji;
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji zobowiązanych i tytułów wykonawczych;
- sporządzenie sprawozdań z zakresu realizacji zadań egzekucji administracyjnej;
- współpraca z innymi organami i instytucjami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie niezbędnym do prowadzenia egzekucji administracyjnej;
- dokonywanie zabezpieczeń należności pieniężnych gminy.