Zaświadczenia z rejestru mieszkańców
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rejestry |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Ewidencja ludności |
Miejsce załatwienia sprawy:
Godziny pracy:
- Biuro Obsługi Mieszkańców – od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–15.00.
Wymagane dokumenty:
- Dowód osobisty, a w przypadku jego braku – inny dokument tożsamości.
- Wniosek o wydanie zaświadczenia (patrz wniosek pomocniczy)
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
- Tytuł prawny do lokalu – w oryginale, do wglądu (w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób osobach zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu).
Wniosek wraz z uzasadnieniem powinien zawierać:
- dane osoby składającej wniosek,
- informacje o rodzaju zaświadczenia i rodzaj żądanych danych.
Do wniosku należy dołączyć:
- potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia,
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (w oryginale, do wglądu – w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu),
- pełnomocnictwo (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Opłaty:
- 17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia.
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
- Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna 10800200040200111120020060.
- Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Termin załatwienia sprawy:
-
do 7 dni lub od ręki.
Tryb odwoławczy:
- Zażalenie do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
Uwagi:
- Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r, poz. 2096 ze zm.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
- Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm.).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j.Dz. U. z 2018r. poz. 1382 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 ze zm.).
Do pobrania: