Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub miejsca pobytu czasowego dla cudzoziemców oraz obywateli Unii Europejskiej i członków ich rodzin
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zameldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Ewidencja ludności |
Miejsce załatwienia sprawy:
Biuro Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna
ul. Piaseczyńska 77 (hol główny)
Godziny pracy:
- Biuro Obsługi Mieszkańców – od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–15.00.
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony i podpisany formularz Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego - do pobrania poniżej lub formularz Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego - do pobrania poniżej.
- Paszport, karta pobytu, zezwolenie na pobyt lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem.
- W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
- dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.
Opłaty:
- Zaświadczenia o wymeldowaniu wydawane są na wniosek osoby zainteresowanej, za opłatą 17 zł.
- 17zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku gdy osoba działa przez pełnomocnika).
- Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna - 10800200040200111120020060.
- Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Termin załatwienia sprawy:
- czynność wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego jest czynnością materialno-techniczną wykonywana niezwłocznie w chwili zgłoszenia.
Uwagi:
- Cudzoziemiec opuszczając miejsce pobytu stałego albo opuszczając miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.
- Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza Zgłoszenie pobytu stałego lub formularza Zgłoszenie pobytu czasowego.
- Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity:Dz. U. z 2018 r., poz. 2096), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j: Dz.U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm.).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 1382 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1044 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 2411 ze zm.).