Nadanie numeru PESEL osobie obowiązanej na podstawie odrębnych przepisów do posiadania numeru PESEL (dla cudzoziemców)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zameldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Ewidencja ludności |
Miejsce załatwienia sprawy:
Biuro Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna
ul. Piaseczyńska 77 (hol główny)
Godziny pracy:
- Biuro Obsługi Mieszkańców – od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–15.00.
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony i podpisany - Wniosek o nadanie numeru PESEL - do pobrania poniżej.
- Dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.
- W przypadku składania wniosku o nadanie numeru PESEL przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do złożenia wniosku o nadanie nr PESEL,
- dowód osobisty pełnomocnika lub ważny paszport.
Opłaty:
- Nie pobiera się opłat za nadanie numeru PESEL.
- 17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba wnioskująca o nadanie numeru PESEL działa przez pełnomocnika).
- Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna 10800200040200111120020060
- Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Termin załatwienia sprawy:
- bez zbędnej zwłoki (7 dni)
Tryb odwoławczy:
- brak - czynność materialno-techniczna.
Uwagi:
- Wniosek składa się w formie pisemnej.
- Osoba podlegająca na podstawie odrębnych przepisów obowiązkowi posiadania numeru PESEL składa wniosek o nadanie numeru PESEL w organie gminy właściwym dla miejsca zameldowania na pobyt stały lub czasowy, a w przypadku braku meldunku – w organie gminy właściwym dla siedziby pracodawcy.
- Wniosek o nadanie numeru PESEL musi zawierać wskazanie podstawy prawnej do konieczności uzyskania numeru PESEL oraz dokumentację potwierdzającą dane zawarte we wniosku (paszport, akty stanu cywilnego).
- Jeżeli wniosek nie spełnia wymogów, wnioskodawca jest wzywany do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że ich nieusunięcie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
- Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2016 poz. 23) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
- Po zakończeniu procedury wydawane jest zawiadomienie o nadaniu numeru PESEL w formie wskazanej we wniosku.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm.).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j.Dz. U. Z 2018 r., poz.1382 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Z 2018 r. poz. 1044 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (tj. Dz. U. Z 2015 r. , poz. nr 1984 ze zm.).