W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta i Gminy
Konstancin-Jeziorna

ul. Piaseczyńska 77, 05-520 Konstancin-Jeziorna

Numery telefonów:

22 484 23 00 – centrala
22 484 23 05 – kancelaria
22 484 23 10 – sekretariat
urzad@konstancinjeziorna.pl

ePUAP: /4576mqsekc/SkrytkaESP

Biuro Obsługi Mieszkańca prowadzi obsługę interesantów:

  • w poniedziałki w godz. 9.00–17.00;
  • od wtorku do piątku w godz. 9.00–15.00.

Zaświadczenie stwierdzające, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy akta stanu cywilnego
Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego

Miejsce załatwienia sprawy:


Urząd Stanu Cywilnego w Konstancinie-Jeziornie
ul. Piaseczyńska 77
05-520 Konstancin-Jeziorna


Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
pokój nr 61; tel. 22 48 42 350

Marzena Micewicz – Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
pokój nr 60; tel. 22 48 42 351
e-mail: usc@konstancinjeziorna.pl


Godziny pracy:

  • poniedziałek w godz. 9.00-17.00
  • wtorek-piątek w godz. 8.00-16.00


Wymagane dokumenty: 

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia.
  2. Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
  3. Dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport.
  4. Pisemne zapewnienie, że wnioskodawca nie wie o istnieniu okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa złożone przed kierownikiem  urzędu stanu cywilnego.
  5. Dokument potwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka.
  6. Jeżeli wnioskodawca nie posiada aktów stanu cywilnego sporządzonych w Rzeczypospolitej Polskiej, składa zagraniczny dokument stanu cywilnego lub inny dokument wydany w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, potwierdzający urodzenie, a jeżeli osoba pozostawała uprzednio w związku małżeńskim, potwierdzający małżeństwo, wraz z dokumentem potwierdzającym ustanie lub unieważnienie tego małżeństwa albo dokumentem potwierdzającym stwierdzenie nieistnienia małżeństwa


Opłaty:

  • Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia - 38,00 zł.

  • Numer rachunku bankowego: Bank Spółdzielczy w Piasecznie Oddział w Konstancinie-Jeziornie nr: 10 8002 0004 0200 1111 2002 0060


Termin realizacji:

  1. Wydanie zaświadczenia stwierdzającego, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo – 7 dni.
  2. Odmowa wydania zaświadczenia- do miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tj. Dz. U.  z 2018 r. poz. 2224 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. O opłacie skarbowej (tj. Dz. U.  2018r. poz 1044 ze zm.).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2018, poz.  2096 ze zm.).

Tryb odwoławczy

  • Osoba zainteresowana w terminie 14 dni od dnia doręczenia jej pisma o odmowie wydania zaświadczenia może wystąpić z wnioskiem do Sądu Rejonowego właściwego ze względu na siedzibę Urzędu Stanu Cywilnego o rozstrzygnięcie.


Uwagi:

  1. Zaświadczenie jest ważne przez okres 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
  2. Zaświadczenie wydaje kierownik urzędu stanu cywilnego wybrany przez wnioskodawcę.
  3. Akty stanu cywilnego, ich odpisy i inne dokumenty wystawione w języku obcym składane kierownikowi  urzędu stanu cywilnego w związku z dokonywaniem czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego powinny być składane wraz z ich urzędowym tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego lub konsula.

Powiadom znajomego