Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Imię i nazwisko – stanowisko | Nr telefonu | Nr pokoju |
---|---|---|
Renata Jasik – kierownik | 22 484 24 20 | 6 |
Agnieszka Milewska-Galczak – zastępca kierownika | 22 484 24 24 | 5 |
Marian Winiarski – inspektor | 22 484 24 28 | 10 |
Fryderyk Błeszyński - inspektor | 22 484 24 25 | 10 |
Marta Sibilska - podinspektor | 22 484 24 26 | 11 |
Anna Kamilewicz-Wicik – inspektor | 22 484 24 21 | 11 |
Do zakresu działania Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa należy:
I. Wykonywanie zadań związanych z ochroną środowiska, a w szczególności:
- koordynowanie działalności związanej z ochroną i kształtowaniem środowiska na obszarze gminy, opracowywanie programu ochrony środowiska gminy oraz jego aktualizacja;
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi, instytucjami i organizacjami społecznymi działającymi na rzecz i w zakresie ochrony środowiska;
- inicjowanie edukacji ekologicznej wśród społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji w zakresie ochrony powietrza;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wydania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych, zgodnie z kompetencjami określonymi właściwymi ustawami oraz innych postępowań wynikających z tych ustaw;
- prowadzenie spraw wynikających z obowiązującego prawa wodnego (m.in.: naliczanie opłat za retencję terenową);
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie środowiska związanych z ochroną wód oraz powietrza atmosferycznego;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usunięcie drzew oraz wymierzaniem kar pieniężnych za nielegalną wycinkę, niszczenie drzew lub krzewów oraz zieleni;
- pielęgnacja i utrzymanie zieleni wysokiej na terenach gminnych;
- prowadzenie spraw dotyczących pomników przyrody położonych na terenie gminy;
- opiniowanie zezwoleń na zbieranie odpadów lub zezwoleń na przetwarzanie odpadów, wynikających z ustawy o odpadach;
- udzielanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu gminy oraz ewidencjonowanie sprawozdań sporządzonych przez przedsiębiorców;
- nadzór i kontrola zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie posiadania umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych;
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy;
- prowadzenie spraw związanych z przyłączeniem nieruchomości do sieci kanalizacyjnej;
- prowadzenie spraw związanych z odbiorem i usuwaniem materiałów budowlanych zawierających azbest;
- prowadzenie rejestru psów ras uznawanych za agresywne oraz spraw dotyczących zezwoleń na ich utrzymywanie;
- prowadzenie spraw związanych z programem opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganie bezdomności zwierząt, w tym: kastracja, sterylizacja, chipowanie, wyłapywanie i odławianie zwierząt bezdomnych;
- opiniowanie projektów prac geologicznych;
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji z budżetu gminy w zakresie działań proekologicznych.
II. Wykonywanie zadań związanych z rolnictwem, a w szczególności:
- wydawanie decyzji i zaświadczeń z zakresu rolnictwa;
- współpraca ze służbami sanitarnymi w zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt na terenie gminy;
- realizacja zadań z zakresu ochrony roślin uprawnych przed chorobami, szkodnikami i chwastami;
- kontrola wykonania obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego oraz trybu ustalenia i egzekwowania opłaty za niedopełnienie tego obowiązku przez rolników prowadzących gospodarstwo;
- przygotowywanie i opracowywanie materiałów statystycznych dla Wojewódzkiego urzędu Statystycznego (spisy rolne, zestawienia kwartalne, półroczne i roczne);
- nadzór nad wykonaniem konserwacji urządzeń melioracyjnych na terenie gminy;
- spisywanie zeznań świadków o pracy w gospodarstwie rolnym;
- prowadzenie spraw związanych z pracowniczymi ogrodami działkowymi;
- współpraca z jednostkami pomocniczymi samorządu gminnego (wybory sołtysów, rad sołeckich i rad osiedli, delegatów do izb rolniczych);
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi, instytucjami i organizacjami społecznymi działającymi na rzecz i w zakresie rolnictwa;
- udział w akcjach ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof;
- ustalanie strat i szacowanie szkód po wystąpieniu klęsk żywiołowych w rolnictwie;
- przyjmowanie i ocena formalna wniosków funduszu sołeckiego;
- współdziałanie z organizacjami zajmującymi się łowiectwem.
- nadzór nad Punktem Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK);
- realizacja zadań zawartych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Mazowsza;
- prowadzenie działań edukacyjnych, promocyjnych i informacyjnych związanych z gospodarką odpadami komunalnymi;
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi zebranymi z terenu gminy;
- podejmowanie działań mających na celu zapewnienie warunków funkcjonowania systemu selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych;
- podejmowanie działań mających na celu powstanie na terenie gminy instalacji do odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych;
- księgowanie i weryfikacja wpłat i należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- uzgadnianie kont analitycznych z kontami syntetycznymi w zakresie dochodów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- uzgadnianie zrealizowanych dochodów gminy w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- sporządzanie wezwań do zapłaty, upomnień;
- oprowadzenie ewidencji analitycznej dochodów opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- sporządzanie sprawozdań o dochodach z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (RB-27S);
- wprowadzanie i korygowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi;
- prowadzenie postępowań określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w zakresie udzielania ulg w spłacie należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.