W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna
ul. Piaseczyńska 77, 05-520 Konstancin-Jeziorna
urzad@konstancinjeziorna.pl
ePUAP: /4576mqsekc/SkrytkaESP


Numery telefonów:

  • 22 484 23 00 – centrala,
  • 22 484 23 05 – kancelaria,
  • 22 484 23 10 – sekretariat.


Biuro Obsługi Mieszkańców przyjmuje interesantów:

  • poniedziałek w godz. 8.00–17.45,
  • wtorekczwartek w godz. 8.00–15.45,
  • piątek w godz. 8.00–13.45.

Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa

pok. nr: 5, 6, 10, 11 (parter)

Imię i nazwisko – stanowiskoNr telefonuNr pokoju
Renata Jasik – kierownik 22 484 24 20 6
Agnieszka Milewska-Galczak – zastępca kierownika 22 484 24 24 5
Marian Winiarski – inspektor 22 484 24 28 10
Fryderyk Błeszyński - inspektor 22 484 24 25 10
Marta Sibilska - podinspektor 22 484 24 26 11
Anna Kamilewicz-Wicik – inspektor 22 484 24 21 11


Do zakresu działania Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa należy:

I. Wykonywanie zadań związanych z ochroną środowiska, a w szczególności:

  1. koordynowanie działalności związanej z ochroną i kształtowaniem środowiska na obszarze gminy, opracowywanie programu ochrony środowiska gminy oraz jego aktualizacja;
  2. współpraca z jednostkami organizacyjnymi, instytucjami i organizacjami społecznymi działającymi na rzecz i w zakresie ochrony środowiska;
  3. inicjowanie edukacji ekologicznej wśród społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji w zakresie ochrony powietrza;
  4. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wydania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych, zgodnie z kompetencjami określonymi właściwymi ustawami oraz innych postępowań wynikających z tych ustaw;
  5. prowadzenie spraw wynikających z obowiązującego prawa wodnego (m.in.: naliczanie opłat za retencję terenową);
  6. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie środowiska związanych z ochroną wód oraz powietrza atmosferycznego;
  7. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usunięcie drzew oraz wymierzaniem kar pieniężnych za nielegalną wycinkę, niszczenie drzew lub krzewów oraz zieleni;
  8. pielęgnacja i utrzymanie zieleni wysokiej na terenach gminnych;
  9. prowadzenie spraw dotyczących pomników przyrody położonych na terenie gminy;
  10. opiniowanie zezwoleń na zbieranie odpadów lub zezwoleń na przetwarzanie odpadów, wynikających z ustawy o odpadach;
  11. udzielanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu gminy oraz ewidencjonowanie sprawozdań sporządzonych przez przedsiębiorców;
  12. nadzór i kontrola zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie posiadania umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych;
  13. prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy;
  14. prowadzenie spraw związanych z przyłączeniem nieruchomości do sieci kanalizacyjnej;
  15. prowadzenie spraw związanych z odbiorem i usuwaniem materiałów budowlanych zawierających azbest;
  16. prowadzenie rejestru psów ras uznawanych za agresywne oraz spraw dotyczących zezwoleń na ich utrzymywanie;
  17. prowadzenie spraw związanych z programem opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganie bezdomności zwierząt, w tym:  kastracja, sterylizacja, chipowanie, wyłapywanie i odławianie zwierząt bezdomnych;
  18. opiniowanie projektów prac geologicznych;
  19. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji z budżetu gminy w zakresie działań proekologicznych.

II. Wykonywanie zadań związanych z rolnictwem, a w szczególności:

  1. wydawanie decyzji i zaświadczeń z zakresu rolnictwa;
  2. współpraca ze służbami sanitarnymi w zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt na terenie gminy;
  3. realizacja zadań z zakresu ochrony roślin uprawnych przed chorobami, szkodnikami i chwastami;
  4. kontrola wykonania obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego oraz trybu ustalenia i egzekwowania opłaty za niedopełnienie tego obowiązku przez rolników prowadzących gospodarstwo;
  5. przygotowywanie i opracowywanie materiałów statystycznych dla Wojewódzkiego urzędu Statystycznego (spisy rolne, zestawienia kwartalne, półroczne i roczne);
  6. nadzór nad wykonaniem konserwacji urządzeń melioracyjnych na terenie gminy;
  7. spisywanie zeznań świadków o pracy w gospodarstwie rolnym;
  8. prowadzenie spraw związanych z pracowniczymi ogrodami działkowymi;
  9. współpraca z jednostkami pomocniczymi samorządu gminnego (wybory sołtysów, rad sołeckich i rad osiedli, delegatów do izb rolniczych);
  10. współpraca z jednostkami organizacyjnymi, instytucjami i organizacjami społecznymi działającymi na rzecz i w zakresie rolnictwa;
  11. udział w akcjach ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof;
  12. ustalanie strat i szacowanie szkód po wystąpieniu klęsk żywiołowych w rolnictwie;
  13. przyjmowanie i ocena formalna wniosków funduszu sołeckiego;
  14. współdziałanie z organizacjami zajmującymi się łowiectwem.
III. Wykonywanie zadań związanych z gospodarką odpadami komunalnymi, a w szczególności:
  1. nadzór nad Punktem Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK);
  2. realizacja zadań zawartych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Mazowsza;
  3. prowadzenie działań edukacyjnych, promocyjnych i informacyjnych związanych z gospodarką odpadami komunalnymi;
  4. prowadzenie sprawozdawczości w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi zebranymi z terenu gminy;
  5. podejmowanie działań mających na celu zapewnienie warunków funkcjonowania systemu selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych;
  6. podejmowanie działań mających na celu powstanie na terenie gminy instalacji do odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych;
  7. księgowanie i weryfikacja wpłat i należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  8. uzgadnianie kont analitycznych z kontami syntetycznymi w zakresie dochodów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  9. uzgadnianie zrealizowanych dochodów gminy w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  10. sporządzanie wezwań do zapłaty, upomnień;
  11. oprowadzenie ewidencji analitycznej dochodów opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  12. sporządzanie sprawozdań o dochodach z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (RB-27S);
  13. wprowadzanie i korygowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  14. przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi;
  15. prowadzenie postępowań określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  16. prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w zakresie udzielania ulg w spłacie należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Tag

Powiadom znajomego