Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Imię i nazwisko – stanowisko | Nr telefonu | Nr pokoju |
---|---|---|
Krzysztof Kasperec – kierownik | 22 484 23 80 | 49 |
Jacek Zieliński – zastępca kierownika | 22 484 23 81 | 48 |
Anna Marszał – inspektor | 22 484 23 85 | 48 |
Katarzyna Boguta – inspektor | 22 484 23 84 | 50 |
Katarzyna Gwizdoń – inspektor | 22 484 23 83 | 50 |
Marta Pilch – inspektor | 22 484 23 82 | 47 |
Natalia Gębura-Cwyl – główny specjalista | 22 484 23 86 | 47 |
Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należy:
- prowadzenie rejestru zasobów gruntów na cele budowlane;
- prowadzenie spraw dotyczących korzystania z prawa pierwokupu;
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką gruntami stanowiącymi własność gminy;
- prowadzenie spraw związanych z regulowaniem stanu prawnego nieruchomości będących w użytkowaniu gminy;
- wypłacanie odszkodowań za przejmowane grunty wydzielone pod budowę ulic i dróg;
- przygotowywanie opracowań geodezyjnych oraz projektów podziałów nieruchomości gminnych;
- prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz nadawanie nieruchomościom numerów porządkowych;
- analiza statutów spółek wspólnot gruntowych oraz zmian do statutów;
- składanie wniosków w sprawie tworzenia przymusowej spółki wspólnoty, nadawania jej statutu, wyznaczenia organów spółki i ustalenia wynagrodzenia dla osób nie będących członkami spółki, które zostały wyznaczone do organów spółki;
- składanie wniosków w sprawie wyrażenia zgody na zbycie, zamianę lub przeznaczenie na cele publiczne lub społeczne gruntów wspólnot gruntowych oraz zaciąganie pożyczek pieniężnych przez spółkę;
- składanie wniosków w sprawie zatwierdzenia aktu zbycia udziału we wspólnocie;
- wydawanie dokumentów administracyjnych dotyczących podziałów i rozgraniczeń na terenie gminy;
- prowadzenie dokumentacji administracyjno-prawnej związanej z wydzierżawieniem gruntów komunalnych;
- prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
- prowadzenie spraw związanych z opłatą urbanistyczną;
- prowadzenie spraw związanych z opłatą adiacencką;
- prowadzenie spraw z zakresu użytkowania wieczystego;
- prowadzenie spraw związanych z regulacja stanów prawnych dróg i ulic;
- prowadzenie spraw związanych z przejętym lub przejmowanym na rzecz gminy mieniem od osób prawnych i fizycznych.