Wydział Podatków i Egzekucji
Imię i nazwisko – stanowisko | Nr telefonu | Nr pokoju |
---|---|---|
Katarzyna Ignaczak – kierownik | 22 484 23 27 | 23 |
Podatek od środków transportu | ||
Aneta Czachurska – inspektor | 22 484 23 76 | 27 |
Podatki – teren miasta | ||
Gabriela Pająk – inspektor | 22 484 23 22 | 30 |
Marzena Mazurek – inspektor | 22 484 23 21 | 30 |
Podatek od osób prawnych |
||
Aneta Czachurska - inspektor - księgowość | 22 484 23 76 | 27 |
Anna Markowska - główny specjalista - wymiar | 22 484 23 28 | 27 |
Podatki – teren wsi | ||
Anna Stefanik – inspektor | 22 484 23 29 | 25 |
Edyta Nowacka – inspektor | 22 484 23 75 | 25 |
Dorota Lewandowska – inspektor | 22 484 23 30 | 25 |
Postępowania egzekucyjne | ||
Jacek Goliszewski – inspektor | 22 484 23 23 | 29 |
Anna Krupińska - inspektor | 22 484 23 24 | 29 |
Do zakresu działania Wydziału Podatków i Egzekucji należy prowadzenie spraw podatkowych i egzekucyjnych, a w szczególności:
- ustalanie i naliczenia podatków;
- księgowanie wpłat i weryfikacja należności na kontach podatkowych;
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej z zakresu podatków;
- otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- prowadzenie ksiąg rachunkowych dochodów gminy;
- uzgadnianie zrealizowanych dochodów i przekazywanie ich do budżetu gminy;
- uzgadnianie kont analitycznych z kontami syntetycznymi w zakresie podatków;
- prowadzenie ewidencji analitycznej dochodów podatków;
- sporządzanie sprawozdań o dochodach (RB-27S);
- uzgadnianie ww. sprawozdań pod względem formalnym i rachunkowym i ich zgodności z planem budżetowym;
- uzgadnianie zrealizowanych dochodów;
- sporządzanie wezwań do zapłaty, upomnień;
- prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie podatków;
- przygotowywanie decyzji o przeniesieniu odpowiedzialności za zaległości dotyczące podatków na osoby trzecie;
- prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w zakresie udzielania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych;
- prowadzenie postępowań w sprawie zwrotu podatku akcyzowego producentom rolnym;
- sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w gminie;
- kierowanie do egzekucji tytułów wykonawczych;
- ustanowienie hipoteki na nieruchomościach podatników, w stosunku do których inne sposoby egzekucji były nieskuteczne;
- sporządzanie tytułów wykonawczych w zakresie podatku od nieruchomości od osób fizycznych i osób prawnych, podatku leśnego, podatku od środków transportowych, podatku rolnego, renty planistycznej, opłaty adiacenckiej, opłaty za nielegalna wycinkę drzew, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, mandatów karnych oraz innych należności przysługujących gminie egzekwowanych w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2020 r., poz.1427 z pozn.zm.);
- prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie: podatku od nieruchomości od osób fizycznych i osób prawnych, podatku leśnego, podatku od środków transportowych, podatku rolnego, renty planistycznej, opłaty adiacenckiej, opłaty za nielegalna wycinkę drzew opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, mandatów karnych oraz innych należności przysługujących gminie egzekwowanych w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2020 r., poz.1427 z pozn.zm.);
- przygotowanie i prowadzenie egzekucji na podstawie orzeczeń sądowych przekazanych z Biura Prawnego tut. urzędu;
- korespondencja i wykonywanie poleceń komorników sądowych;
- nadawanie tytułom wykonawczym klauzuli o skierowaniu tytułów wykonawczych do realizacji;
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji zobowiązanych i tytułów wykonawczych;
- sporządzenie sprawozdań z zakresu realizacji zadań egzekucji administracyjnej;
- współpraca z innymi organami i instytucjami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie niezbędnym do prowadzenia egzekucji administracyjnej;
- dokonywanie zabezpieczeń należności pieniężnych gminy.