Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Stanu Cywilnego - pok. nr: 60, 61 (parter)
Ewidencja ludności - pok. nr 2 (parter)
Biuro Obsługi Mieszkańca prowadzi obsługę interesantów:
- w poniedziałki w godz. 9.00–17.00;
- od wtorku do piątku w godz. 9.00–15.00.
Imię i nazwisko – stanowisko | Nr telefonu | Nr pokoju |
---|---|---|
Urząd Stanu Cywilnego | ||
Beata Klimek - kierownik | 22 484 23 50 | 61 |
Marzena Micewicz – zastępca kierownika | 22 484 23 51 | 60 |
Małgorzata Woźniak – inspektor | 22 484 23 55 | 60 |
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy:
- przyjmowanie oświadczeń o:
- wstąpieniu w związek małżeński,
- braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
- stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach niemożności zawarcia małżeństwa,
- wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
- powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
- uznaniu ojcostwa dziecka,
- nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
- zmianie imienia lub imion dziecka zamieszczonych w akcie urodzenia w terminie 6 miesięcy od dnia jego sporządzenia;
- rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów bieżących;
- nanoszenie do aktów stanu cywilnego treści prawomocnych wyroków oraz ostatecznych decyzji administracyjnych mających wpływ na stan cywilny;
- archiwizowanie ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorczych oraz prowadzenie skorowidza tych akt;
- współdziałanie ze związkami wyznaniowymi, sądami i ewidencją ludności innych urzędów JST;
- wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
- wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;
- przyjmowanie wniosków o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie;
- prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie oraz wydawanie decyzji dotyczących zmiany imion i nazwisk;
- wykonywanie innych zadań na mocy zawartych porozumień;
- wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego;
- prowadzenie ewidencji ludności;
- prowadzenie stałego rejestru wyborców;
- prowadzenie postępowań administracyjnych wynikających z obowiązku meldunkowego;
- wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość.