Wymagane dokumenty:

  1. wniosek - do pobrania poniżej,
  2. mapa sytuacyjno-wysokościowa z zaznaczeniem miejsca zjazdu,
  3. pełnomocnictwo lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa oraz potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa w wysokości 17,00 zł (w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika).

    Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się na rachunek:
    Gminy Konstancin-Jeziorna
    ul. Piaseczyńska 77, 05-520 Konstancin-Jeziorna

    10 8002 0004 0200 1111 2002 0060 z podaniem tytułu opłaty.

    Wnioskodawca może również wnieść ww. opłatę w siedzibie Gminy w Biurze Obsługi Mieszkańców (hol główny) za pośrednictwem terminala płatniczego.


Podstawa prawna:

  • art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r.  o drogach publicznych   (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2068 z późn. zm.)


Opłaty:

  • 82 zł, jeśli zjazd budowany jest w celach innych niż mieszkaniowe


Termin załatwienia sprawy:

  1. sprawy nie wymagające postępowania wyjaśniającego załatwiane są niezwłocznie,
  2. sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego w ciągu miesiąca,
  3. sprawy szczególnie skomplikowane w terminie dwóch miesięcy, od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów


Miejsce złożenia dokumentów

  • Urząd Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna
    ul. Piaseczyńska 77; 05-520 Konstancin-Jeziorna
    kancelaria - Biuro Obsługi Mieszkańców (hol główny)


Osoba do kontaktów

  • Michał Polakowski - podinspektor, nr tel. 22 484 23 64 lub 22 484 23 60


Tryb odwoławczy:

  • od decyzji służy Stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44, 02-530 Warszawa za pośrednictwem Burmistrza Gminy Konstancin-Jeziorna w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.


Informacje dodatkowe:

  1. z uwagi na fakt, że na terenie gminy zlokalizowane są również drogi wojewódzkie  i powiatowe, w przypadku złożenia wniosku dotyczącego tych dróg, zostanie on niezwłocznie przekazany do zarządców ww. dróg publicznych odpowiednio do Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie, Rejon Drogowy Otwock-Piaseczno, ul. Górna 18, 05-400 Otwock oraz/lub Zarządu Powiatu Piaseczyńskiego, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno;
  2. pracownicy Wydziału Dróg Gminnych (nr telefonu 22 484 23 64) udzielać będą informacji o kategorii dróg, celem usprawnienia procesu weryfikacji. Prosimy o podanie podczas rozmowy telefonicznej: miejscowości, ulicy, nr posesji lub nr ew. działki oraz obrębu do której planowana jest budowa zjazdu;
  3. decyzja na lokalizację zjazdu ma charakter uznaniowy. Ze względu na wymogi wynikające z warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne, oraz zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego, zarządca drogi może odmówić wydania decyzji zezwalającej na lokalizację zjazdu lub jego przebudowę albo wydać zezwolenie na lokalizację zjazdu na czas określony.


Załączniki:

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
Wniosek o o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi gminnej
Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania