Burmistrz Gminy Konstancin-Jeziorna – Michał Wiśniewski


Sekretariat, pok. nr  82 (pierwsze piętro)
: tel. 22 484 23 10

 


Do zakresu działania i kompetencji burmistrza należy w szczególności:

  1. kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;
  2. powoływanie i odwoływanie zastępców burmistrza;
  3. składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem i udzielanie upoważnień w tym zakresie;
  4. prowadzenie gospodarki finansowej gminy;
  5. wykonywanie budżetu gminy;
  6. przygotowywanie projektów uchwał rady;
  7. wykonywanie uchwał rady;
  8. wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej;
  9. nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej;
  10. kierowanie działalnością urzędu;
  11. nadzór nad podległymi komórkami organizacyjnymi, zgodnie ze schematem organizacyjnym;
  12. dokonywanie okresowej oceny podległych pracowników;
  13. upoważnianie pracowników urzędu do podejmowania czynności w imieniu burmistrza;
  14. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy komórkami organizacyjnymi urzędu;
  15. pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej gminy i nadzór nad wykonywaniem zadań gminy związanych z obronnością;
  16. kierowanie Gminnym Zespołem Zarządzania Kryzysowego;
  17. koordynowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof;
  18. kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy;
  19. opracowanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią oraz ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego;
  20. zapewnianie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
  21. zapewnianie skutecznej ochrony danych osobowych;
  22. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla burmistrza w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
Burmistrzowi bezpośrednio podlegają następujące komórki organizacyjne:
  1. Wydział Promocji i Współpracy Zagranicznej,
  2. Wydział Inwestycji i Drogownictwa,
  3. Straż Miejska,
  4. Urząd Stanu Cywilnego,
  5. Referat Zamówień Publicznych,
  6. Buro Zarządzania Kryzysowego,
  7. Wieloosobowe stanowisko ds. kadr,
  8. Pełnomocnik Burmistrza ds. Ochrony Informacji Niejawnych,
  9. Audytor wewnętrzny,
  10. Inspektor Ochrony Danych Osobowych,
  11. Wieloosobowe stanowisko ds. transformacji energetycznej,
  12. Samodzielne stanowisko ds. nieruchomości,
  13. Wieloosobowe stanowisko ds. obsługi sekretariatu.
Pod bezpośrednim nadzorem burmistrza pozostaje:
  1. Zakład Gospodarki Komunalnej,
  2. Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej