Urząd Stanu Cywilnego - [start]pok. nr: 60, 61 (parter)[koniec]

poniedziałek: 9.00–17.00
wtorekpiątek: 8.0016.00


Ewidencja ludności - pok. nr 2 (parter)

poniedziałek: 9.0017.00
wtorek-piątek: 8.0016.00

Imię i nazwisko – stanowiskoNr telefonuNr pokoju
Urząd Stanu Cywilnego    
Eleonora Woźniak – kierownik 22 484 23 50 61
Marzena Micewicz – zastępca kierownika 22 484 23 51 60
Ewidencja ludności    
Krystyna Poncyljusz – inspektor 22 484 23 52 2
Małgorzata Kucicka – inspektor 22 484 23 53 2
Anna Mackiewicz – inspektor 22 484 23 54 2

Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy:

  1. przyjmowanie oświadczeń o:
    • wstąpieniu w związek małżeński,
    • braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
    • stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach niemożności zawarcia małżeństwa,
    • wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
    • wstąpieniu w związek małżeński w przypadku grożącego niebezpieczeństwa,
    • powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
    • uznaniu dziecka,
    • uznaniu dziecka w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
    • nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
    • wskazaniu kandydata na opiekuna prawnego;
  2. załatwienie spraw związanych z rejestracją urodzeń, małżeństw i zgonów oraz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny;
  3. archiwizowanie ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorczych oraz prowadzenie skorowidza tych akt;
  4. współdziałanie ze związkami wyznaniowymi, sądami i ewidencją ludności innych urzędów JST;
  5. wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
  6. prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie oraz wydawanie decyzji dotyczących zmiany imion i nazwisk;
  7. wykonywanie innych zadań na mocy zawartych porozumień;
  8. wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego;
  9. prowadzenie ewidencji ludności;
  10. prowadzenie stałego rejestru wyborców;
  11. prowadzenie postępowań administracyjnych wynikających z obowiązku meldunkowego;
  12. wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość.