Urząd Stanu Cywilnego - [start]pok. nr: 60, 61 (parter)[koniec]

Ewidencja ludności - pok. nr 2 (parter)

Biuro Obsługi Mieszkańca prowadzi obsługę interesantów:

  • w poniedziałki w godz. 9.00–17.00;
  • od wtorku do piątku w godz. 9.00–15.00.

Imię i nazwisko – stanowiskoNr telefonuNr pokoju
Urząd Stanu Cywilnego    
Beata Klimek - kierownik 22 484 23 50 61
Marzena Micewicz – zastępca kierownika 22 484 23 51 60
Małgorzata Woźniak – inspektor 22 484 23 55 60

Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy:

  1. przyjmowanie oświadczeń o:
    • wstąpieniu w związek małżeński,
    • braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
    • stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach niemożności zawarcia małżeństwa,
    • wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
    • powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
    • uznaniu ojcostwa dziecka,
    • nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
    • zmianie imienia lub imion dziecka zamieszczonych w akcie urodzenia w terminie 6 miesięcy od dnia jego sporządzenia;
  2. rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów bieżących;
  3. nanoszenie do aktów stanu cywilnego treści prawomocnych wyroków oraz ostatecznych decyzji administracyjnych mających wpływ na stan cywilny;
  4. archiwizowanie ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorczych oraz prowadzenie skorowidza tych akt;
  5. współdziałanie ze związkami wyznaniowymi, sądami i ewidencją ludności innych urzędów JST;
  6. wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
  7. wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;
  8. przyjmowanie wniosków o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie;
  9. prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie oraz wydawanie decyzji dotyczących zmiany imion i nazwisk;
  10. wykonywanie innych zadań na mocy zawartych porozumień;
  11. wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego;
  12. prowadzenie ewidencji ludności;
  13. prowadzenie stałego rejestru wyborców;
  14. prowadzenie postępowań administracyjnych wynikających z obowiązku meldunkowego;
  15. wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość.