[start]ul. Warszawska 32[koniec]

Imię i nazwisko – stanowiskoNr telefonu
Lucjan Porowski – inspektor ds. bezpieczeństwa przeciwpożarowego 22 484 24 97
Paweł Kralik – inspektor ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego 22 484 24 98


Do zakresu działania Biura Zarządzania Kryzysowego należy:


I. W zakresie spraw Zarządzania Kryzysowego, spraw Obronnych, Obrony Cywilnej, Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych (osoba odpowiedzialna - Paweł Kralik):

  1. planowanie, kierowanie, koordynowanie oraz realizacja przedsięwzięć z zakresu spraw obronnych, w tym opracowanie wytycznych oraz planu zasadniczych przedsięwzięć w zakresie wykonywania zadań obronnych;
  2. opracowanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenia dokumentacji szkoleniowej;
  3. opracowywanie, uzgodnienie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy oraz stosownych programów obronnych;
  4. opracowanie i uaktualnienie planu przygotowań służby zdrowia do zabezpieczenia potrzeb obronnych;
  5. realizacja przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania gminą, zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa;
  6. opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego urzędu na okres wojny oraz projektu zarządzenia burmistrza wprowadzającego ten regulamin w życie;
  7. opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa;
  8. prowadzenie rejestracji do kwalifikacji wojskowej;
  9. udział w pracach Powiatowej Komisji Kwalifikacji Wojskowej;
  10. opracowanie i bieżące uaktualnienie dokumentacji stałego dyżuru;
  11. analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawie świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony;
  12. opracowywanie rocznych świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń osobistych i etatowych przewidzianych do wykonywania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
  13. prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny;
  14. opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia akcji kurierskiej;
  15. planowanie, kierowanie, koordynowanie oraz realizacja przedsięwzięć z zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego;
  16. przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny oraz wykonywanie innych zadań w zakresie powszechnego obowiązku obrony zgodnie z ustawą o zarządzeniu kryzysowym;
  17. przygotowanie dokumentacji w zakresie orzekania przez burmistrza o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny;
  18. prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych;
  19. prowadzenie spraw właściwych dla kompetencji Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych, a w tym:
    • prowadzenie kancelarii tajnej,
    • nadzorowanie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych,
    • nadzór nad zapewnieniem ochrony fizycznej komórek organizacyjnych,
    • kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
    • okresowa kontrola ewidencji i obiegu dokumentów niejawnych,
    • opracowywanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
    • szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  20. współdziałanie z Policją i Strażą Miejską w zakresie bezpieczeństwa publicznego na terenie Gminy.

 

II. W zakresie spraw przeciwpożarowych:

  1. prowadzenie nadzoru nad ochroną przeciwpożarową w jednostkach organizacyjnych gminy;
  2. kontrola zapewnienia na terenie gminy zasobów wody do gaszenia pożarów;
  3. dokonywanie przeglądu sprzętu p. poż. w urzędzie i jednostkach budżetowych gminy, w tym w placówkach oświatowych i wychowawczych;
  4. współpraca w imieniu burmistrza, ze wszystkimi gminnymi jednostkami Ochotniczych Straży Pożarnych oraz prowadzenie ich rejestru;
  5. monitorowanie stanu technicznego taboru samochodowego wozów bojowych i planowanie ich remontów, napraw i konserwacji;
  6. prowadzenie przeglądu i szkolenia w jednostkach OSP;
  7. koordynowanie funkcjonowania gminnych OSP, poprzez:
    • tworzenie rocznych planów remontów siedzib jednostek OSP oraz planów zakupów inwestycyjnych w jednostkach OSP,
    • prowadzenie przeglądów, legalizacji, konserwacji, napraw i uzupełnień sprzętu p. poż. i umundurowania w jednostkach OSP,
    • tworzenie preliminarza wydatków w OSP i przygotowywania dokumentów do finansowego rozliczania wydatków z budżetu OSP,
    • miesięczne rozliczanie kierowców - konserwatorów z paliwa na podstawie miesięcznych kart drogowych i kart pracy sprzętu pożarniczego oraz wydawanie nowych kart,
    • pobieranie zaliczki pieniężnej na pilne zakupy paliwa, płynów, olejów, części zamiennych itp. celem utrzymania samochodów pożarniczych w stałej gotowości bojowej,
    • naliczanie członkom poszczególnych jednostek OSP należności za udział w akcjach ratowniczo-gaśniczych,
    • prowadzenie dokumentacji związanej z ubezpieczeniem strażaków oraz ubezpieczeniem samochodów pożarniczych oraz innej dokumentacji związanej z działalnością OSP,
    • sporządzanie umów związanych z działalnością OSP, a w tym umów o naprawy samochodów pożarniczych, zakupu sprzętu i umundurowania dla strażaków,
    • nadzorowanie zgodności wystawianych rachunków za zużycie energii elektrycznej, gazu, poboru wody w poszczególnych jednostkach OSP.