[start]pok. nr: 31, 33, 34 (parter)[koniec]


Imię i nazwisko – stanowiskoNr telefonuNr pokoju
Anita Zakrzewska – kierownik 22 484 24 30 31
Monika Kasprzyk – zastępca kierownika 22 484 24 33 33
Krzysztof Ratajczyk – inspektor 22 484 24 31 34
Iwona Olczak – inspektor 22 484 24 32 34
Agnieszka Zawistowska – inspektor 22 484 24 34 33

Do zakresu działania Wydziału Oświaty, Kultury i Zdrowia należy prowadzenie spraw z zakresu szkolnictwa, rozpowszechniania kultury i ochrony zdrowia na terenie gminy, a w tym:

  1. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem obowiązków organu prowadzącego oraz współdziałanie z:
    a) przedszkolami gminnymi,
    b) szkołami podstawowymi;
  2. wykonywanie zadań organu nadzorującego w zakresie stosunku pracy nauczycieli szkół i przedszkoli gminnych, a w tym:
    a) ustalanie stażu pracy dla nauczycieli ubiegających się o kolejny stopień awansu zawodowego, powoływanie w tym celu komisji egzaminacyjnych,
    b) opracowywanie projektów regulaminów wynagradzania i premiowania nauczycieli,
    c) opracowywanie projektów statutów szkół i przedszkoli,
    d) powoływanie doradców metodycznych;
  3. opiniowanie wniosków o wpis do ewidencji placówek niepublicznych oraz wyliczanie dotacji;
  4. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształceniem i likwidacją jednostek oświatowych;
  5. organizacja transportu dla dzieci do szkół;
  6. powiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowań z urzędu;
  7. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem uczniom pomocy materialnej;
  8. zgłaszanie organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej, a także określonym zakładom opieki zdrowotnej przypadków zachorowania, podejrzenia o zachorowanie i zgonów na choroby zakaźne;
  9. prowadzenie spraw związanych z pokrywaniem kosztów przewozu osób podlegających przymusowej hospitalizacji lub izolacji i kosztów przejazdu do zakładów opieki zdrowotnej osób podlegających przymusowemu leczeniu i przymusowym badaniom stanu zdrowia;
  10. przygotowywanie decyzji w sprawie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
  11. współdziałanie z:
    a) gminnym podmiotem leczniczym, w tym przygotowywanie i nadzór nad udzielaniem jej dotacji,
    b) gminnym żłobkiem i szkołami oraz Ośrodkiem Pomocy Społecznej w zakresie ochrony zdrowia;
  12. współpraca z innymi placówkami, gminnym podmiotem leczniczym w zakresie koordynacji opieki zdrowotnej nad mieszkańcami gminy;
  13. koordynowanie spraw w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi i zwalczania narkomanii poprzez:
    a) prowadzenie dokumentacji spraw związanych z funkcjonowaniem Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
    b) współudział w opracowaniu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Zwalczania Narkomanii oraz nadzór nad realizacją programu.
    c) przyjmowanie zgłoszeń oraz podejmowanie czynności związanych z kierowaniem wniosków do Sądu w sprawach obowiązkowego leczenia odwykowego,
    d) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Punktu Konsultacyjnego Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień,
    e) współpraca z placówkami lecznictwa odwykowego i innymi podmiotami zajmującymi się rozwiązywaniem problemów alkoholowych, narkomanii oraz ochroną przed przemocą.
  14. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i likwidacją bibliotek oraz innych placówek upowszechniania kultury, będących jednostkami organizacyjnymi gminy;
  15. współpraca z Konstancińskim Domem Kultury.