Imię i nazwisko – stanowiskoNr telefonuNr pokoju
Katarzyna Ignaczak – kierownik 22 484 23 27 23
Podatek od środków transportu    
Aneta Czachurska – inspektor 22 484 23 76 27
Podatki – teren miasta    
Gabriela Pająk – inspektor 22 484 23 22 30
Marzena Mazurek – inspektor 22 484 23 21 30
Podatek od osób prawnych                                                
   
Aneta Czachurska - inspektor - księgowość 22 484 23 76 27
Anna Markowska - główny specjalista - wymiar 22 484 23 28 27
Podatki – teren wsi    
Anna Stefanik – inspektor 22 484 23 29 25
Edyta Nowacka – inspektor 22 484 23 75 25
Dorota Lewandowska  – inspektor 22 484 23 30 25

 

Do zakresu działania Wydziału Podatków i Egzekucji należy prowadzenie spraw podatkowych i egzekucyjnych, a w szczególności:

  1. ustalanie i naliczenia podatków;
  2. księgowanie wpłat i weryfikacja należności na kontach podatkowych;
  3. przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej z zakresu podatków;
  4. otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  5. prowadzenie ksiąg rachunkowych dochodów gminy;
  6. uzgadnianie zrealizowanych dochodów i przekazywanie ich do budżetu gminy;
  7. uzgadnianie kont analitycznych z kontami syntetycznymi w zakresie podatków;
  8. prowadzenie ewidencji analitycznej dochodów podatków;
  9. sporządzanie sprawozdań o dochodach (RB-27S);
  10. uzgadnianie ww. sprawozdań pod względem formalnym i rachunkowym i ich zgodności z planem budżetowym;
  11. uzgadnianie zrealizowanych dochodów;
  12. sporządzanie wezwań do zapłaty, upomnień;
  13. prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie podatków;
  14. przygotowywanie decyzji o przeniesieniu odpowiedzialności za zaległości dotyczące podatków na osoby trzecie;
  15. prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w zakresie udzielania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych;
  16. prowadzenie postępowań w sprawie zwrotu podatku akcyzowego producentom rolnym;
  17. sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w gminie;
  18. kierowanie do egzekucji tytułów wykonawczych;
  19. ustanowienie hipoteki na nieruchomościach podatników, w stosunku do których inne sposoby egzekucji były nieskuteczne;
  20. sporządzanie tytułów wykonawczych w zakresie podatku od nieruchomości od osób fizycznych i osób prawnych, podatku leśnego, podatku od środków transportowych, podatku rolnego, renty planistycznej, opłaty adiacenckiej, opłaty za nielegalna wycinkę drzew, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, mandatów karnych oraz innych należności przysługujących gminie egzekwowanych w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2020 r., poz.1427 z pozn.zm.);
  21. prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie: podatku od nieruchomości od osób fizycznych i osób prawnych, podatku leśnego, podatku od środków transportowych, podatku rolnego, renty planistycznej, opłaty adiacenckiej, opłaty za nielegalna wycinkę drzew opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, mandatów karnych oraz innych należności przysługujących gminie egzekwowanych w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2020 r., poz.1427 z pozn.zm.);
  22. przygotowanie i prowadzenie egzekucji na podstawie orzeczeń sądowych przekazanych z Biura Prawnego tut. urzędu;
  23. korespondencja i wykonywanie poleceń komorników sądowych;
  24. nadawanie tytułom wykonawczym klauzuli o skierowaniu tytułów wykonawczych do realizacji;
  25. prowadzenie i aktualizacja ewidencji zobowiązanych i tytułów wykonawczych;
  26. sporządzenie sprawozdań z zakresu realizacji zadań egzekucji administracyjnej;
  27. współpraca z innymi organami i instytucjami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie niezbędnym do prowadzenia egzekucji administracyjnej;
  28. dokonywanie zabezpieczeń należności pieniężnych gminy.