Sekretarz Gminy Konstancin-Jeziorna – wakat
Pok. nr 83 (I piętro)
Tel.: 22 484 23 14

Sekretarz organizuje pracę urzędu, zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i odpowiednie warunki działania.

Do zadań sekretarza należy w szczególności:
  1. przygotowywanie projektów regulaminów, ich zmian oraz innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji urzędu;
  2. podejmowanie inicjatyw usprawniania pracy urzędu i nadzór nad doskonaleniem kadr;
  3. zarządzanie systemem szkoleń i podnoszenia umiejętności zawodowych pracowników, opracowywania ścieżek rozwoju i budowania motywacyjnego środowiska pracy;
  4. nadzór nad organizacją pracy w urzędzie;
  5. zastępowanie burmistrza w czasie jego nieobecności i nieobecności zastępców burmistrza;
  6. nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i terminowego załatwiania spraw;
  7. zapewnienie właściwego obiegu informacji i dokumentów w urzędzie;
  8. rozwijanie i koordynowanie procesu informatyzacji urzędu;
  9. nadzór nad wykonywaniem czynności związanych z organizacją wyborów, referendów, konsultacji społecznych i spisów powszechnych;
  10. nadzór nad zapewnieniem prawidłowego procesu legislacyjnego w urzędzie, opracowaniem projektów uchwał rady i zarządzeń burmistrza;
  11. nadzór nad podlegającymi komórkami organizacyjnymi, zgodnie ze schematem organizacyjnym;
  12. dbałość o sprawną obsługę interesantów i dobry wizerunek urzędu;
  13. monitorowanie i koordynowanie systemu kontroli zarządczej;
  14. nadzór nad właściwym i terminowym rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji;
  15. prowadzenie rejestru gminnych jednostek organizacyjnych;
  16. reprezentowanie gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z burmistrzem;
  17. wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia burmistrza;
  18. sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad sprawami obywatelskimi i Urzędu Stanu Cywilnego;
  19. sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad sprawami ochrony danych osobowych;
  20. prowadzenie spraw z zakresu oświadczeń majątkowych;
  21. prowadzenie spraw z zakresu przeprowadzanych w urzędzie praktyk i stażów;
  22. sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad zadaniami dotyczącymi bezpieczeństwa i porządku publicznego, strażą miejską, biurem zarządzania kryzysowego;
  23. nadzorowanie terminowego przygotowania odpowiedzi na interpelacje, zapytania i wnioski radnych;
  24. koordynacja udzielania odpowiedzi w trybie dostępu do informacji publicznej;
  25. w przypadku wystąpienia współpraca ze związkami zawodowymi działającymi u pracodawcy, w sprawach wymaganych uzgodnień i opinii.
Sekretarzowi podlegają:
  1. Wydział Administracyjno-Gospodarczy,
  2. Wydział Kancelaryjno-Informatyczny,
  3. Biuro Rady Miejskiej,
  4. Samodzielne stanowisko ds. BHP.