Wymagane dokumenty:

  1. wniosek - do pobrania poniżej,
  2. mapa sytuacyjno-wysokościowa z zaznaczeniem planowanej inwestycji,
  3. pełnomocnictwo lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa oraz potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa w wysokości 17,00 zł (w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika).

    Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się na rachunek:
    Gminy Konstancin-Jeziorna
    ul. Piaseczyńska 77, 05-520 Konstancin-Jeziorna

    10 8002 0004 0200 1111 2002 0060 z podaniem tytułu opłaty.

    Wnioskodawca może również wnieść ww. opłatę w siedzibie Gminy w Biurze Obsługi Mieszkańców (hol główny) za pośrednictwem terminala płatniczego.


Podstawa prawna:

  • Podstawa prawna: art. 39 ust. 3 i 3a ustawy z dnia 21 marca 1985 r.  o drogach publicznych   (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2068 z późn. zm.).


Opłaty:

  • nie dotyczy


Termin załatwienia sprawy:

  1. sprawy nie wymagające postępowania wyjaśniającego załatwiane są niezwłocznie,
  2. sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego w ciągu miesiąca,
  3. sprawy szczególnie skomplikowane w terminie dwóch miesięcy, od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.


Miejsce złożenia dokumentów

  • Urząd Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna
    ul. Piaseczyńska 77, 05-520 Konstancin-Jeziorna
    kancelaria - Biuro Obsługi Mieszkańców (hol główny)


Osoba do kontaktów

  • Michał Polakowski - podinspektor, nr tel. 22 484 23 64 lub 22 484 23 60


Tryb odwoławczy:

  • od decyzji służy Stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44, 02-530 Warszawa, za pośrednictwem Burmistrza Gminy Konstancin-Jeziorna w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.


Informacje dodatkowe:

  1. z uwagi na fakt, że na terenie gminy zlokalizowane są również drogi wojewódzkie  i powiatowe, w przypadku złożenia wniosku dotyczącego tych dróg, zostanie on niezwłocznie przekazany do zarządców ww. dróg publicznych odpowiednio do Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie, Rejon Drogowy Otwock-Piaseczno, ul. Górna 18, 05-400 Otwock oraz/lub Zarządu Powiatu Piaseczyńskiego, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno;
  2. pracownicy Wydziału Dróg Gminnych (nr telefonu 22 484 23 64) udzielać będą informacji o kategorii dróg. Celem usprawnienia procesu weryfikacji prosimy o podanie podczas rozmowy telefonicznej nr ew. działki oraz obrębu na których planowana jest realizacja inwestycji;
  3. w przypadku gdy planowana lokalizacja urządzenia/obiektu dotyczyć będzie drogi wewnętrznej sprawa zostanie przekazana do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami;
  4. decyzja na lokalizację urządzenia ma charakter uznaniowy. Organ może odmówić wydania zgody jeżeli umieszczenie infrastruktury spowodowałoby zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, naruszenie wymagań wynikających z przepisów odrębnych lub miałoby doprowadzić do utraty uprawnień z tytułu gwarancji lub rękojmi w zakresie budowy, przebudowy lub remontu drogi.


Załączniki: